Manifestacions

2. MANIFESTACIONS

Conducta desatenta
L’alumne, amb TDAH pot tenir dificultats en:

• Seleccionar la informació més important.
• Començar activitats o acabar-les.
• Mantenir l’atenció en tasques o activitats lúdiques.
• Parar atenció a dos estímuls a la vegada, com per exemple seguir el que diu el professor i prendre notes al mateix temps.
• Estar preparat per contestar amb rapidesa.
• Parar l’atenció suficient als detalls i evitar fer errors per descuit.
• Mantenir l’atenció quan se li parla directament.
• Seguir instruccions i acabar les tasques escolars, encàrrecs o altres obligacions.
• Organitzar-se les tasques o activitats.
• Presentar els treballs escolars amb gargots, incomplets, pobres…
• Estar atent. Es distreu fàcilment amb estímuls irrellevants.
• Ser curós en les tasques.
• Acceptar realitzar tasques que requereixen un esforç sostingut.
• Disposar del material necessari per realitzar les activitats. Sovint el perd o l’oblida.
• Presentar els deures en el termini establert.

Conducta impulsiva
L’alumne amb TDAH pot tenir dificultats en:

• Parar-se a reflexionar abans d’actuar.
• Preveure les conseqüències de les seves accions.
• Planificar actes futurs.
• Esperar el temps necessari per rebre les conseqüències gratificants prèviament pactades.
• Treballar per a un objectiu a llarg termini.
• Esperar el seu torn.
• Esperar que s’acabi de fer una pregunta per després donar-hi resposta. Sovint contesta abans de que s’acabi de fer.
• Respectar el treball o el joc dels altres. Sovint interfereix.
Conducta hiperactiva
L’alumne amb TDAH sovint pot:

• Moure en excés les mans o els peus, balancejar-se a la cadira. Jugar amb alguna cosa entre les mans.
• Abandonar el seient a classe o en altres situacions en les que s’espera que es mantingui assegut.
• Córrer o saltar excessivament en situacions en les que és inapropiat fer-ho.
• Estar “en marxa” o actuar com si tingués un “motor”.
• Tenir dificultats per jugar o dedicar-se tranquil•lament a activitats d’oci.
• Parlar en excés.